Wat doen wij?

  • Aanvragen beheerrekening;
  • Aanvragen leefgeld rekening;
  • Aanvraag indienen bij de kantonrechter;
  • Zorgdragen dat alle inkomsten op de beheerrekening binnenkomen;
  • Budgetplan opmaken (overzicht inkomsten en uitgaven);
  • Betalen vaste lasten;
  • Betalen ‘losse’ rekeningen;
  • Invullen belastingaangifte en aanvragen heffingskortingen van het jaar
    waarin u onder bewind bent gesteld;
  • Aanvragen huur- en zorgtoeslag via de Belastingdienst;
  • Aanvragen bijzonder bijstand;
  • Aanvragen kwijtscheldingen van het jaar dat u waarin u onder bewind bent gesteld;
  • Inventariseren van schulden;
  • Begeleiden naar schuldhulpverleningsorganisatie (gemeenten);
  • Treffen van (kleine) betalingsregelingen;
  • Het indienen van nota’s bij de ziektekostenverzekering;
  • Jaarlijks afleggen van rekening en verantwoording aan kantonrechter.