Procedure

Zodra wij de aanmelding hebben ontvangen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken. Dit kan bij u thuis, een andere locatie of bij ons op kantoor. In dit gesprek nemen wij samen met u de inkomsten en uitgaven door en stellen samen het Budgetplan op. Bij het opstellen van het Budgetplan gaan wij er van uit dat het totaal aan uitgaven niet hoger is dan het totaal aan inkomsten. In dit plan worden eerst de kosten van huur/hypotheek, energie, water, ziektekosten en wekelijkse leefgeld opgenomen. Deze kosten zullen ook altijd als eerste betaald worden.

Het geld dat dan overblijft wordt in overleg met u verdeeld over de overige posten, zoals telefoonabonnement en andere abonnementen, reserveringen en eventuele spaarrekeningen. In sommige gevallen kan het betekenen dat u een aantal voor u normale uitgaven moet stoppen. De betalingen, opgenomen in uw budgetplan, worden uitgevoerd op of kort na de dag van ontvangst van uw inkomen.

Wat veranderd er?

Alle financiƫle verplichtingen worden van u overgenomen, zodat u er zelf niet meer naar om hoeft te kijken. Wel blijft u verantwoordelijk voor wat er gebeurd. De bewindvoerder zal daarom ook in het budgetplan opnemen wat er gedaan wordt met uw geld en wederzijdse verplichtingen naar elkaar.